RSS

Wednesday, April 8, 2009

Surprise! Surprise!

Teringatkan semalam, hari ini senyum saya masih lagi melebar (betol lar Milah... nasib baik tidur tak senyum hahah).

Biarpun entry yang hampir sama ada di blog Kak Yati dan Che Rose, tapi ini daripada versi saya pula.. hehe!

Sebenarnya saya tidak menyangka apabila saya berchatting dan menyuarakan hasrat untuk menemubualnya, Kak Yati menyambut baik cadangan saya itu (sebelum ini beliau agak keberatan kerana katanya silap-silap nanti saya yang diinterviewnya). Lalu saya mencadangkan pertemuan dibuat pada hari Isnin. Tapi Kak Yati lebih selesa jika dibuat pada hari Selasa...(elak Monday mood dan kepenatan hujung minggu lar tuh.)

Temujanji dibuat pada pukul 11 pagi. Kami tiba 10 minit lebih awal. Bukan apa, kami bertolak tepat jam 10 pagi kerana bimbang kesesakan jalan raya dan memberi sedikit masa untuk mencari lokasi serta bajet masa kalau sesat!

Alhamdulillah, tidaklah sukar mencari pejabat Kak Yati...mungkin sebab sudah pernah sesat sekali dulu waktu ingin ke Saujana Gemilang, jadi kali ini sudah agak faham kawasan tersebut (walaupun bukan saya yang driving hehehe).


Ketibaan kami disambut oleh pintu pejabat yang tertutup... hahaha! Sebenarnya Suraya turun ke bawah kerana ada urusan. Tak sampai lima minit, Suraya tiba membukakan pintu. Lebih kurang sepuluh minit muncul pula si Lily dan Che Rose... dan tak sampai lima minit jeng3... muncul Kak Yati. Apa lagi, gamatlah suasana.

Sebelum dijamu makan, seperti biasa sesi bergambar dan sedikit temubual dibuat.. (memang sangat sedikit sebab Kak Yati suruh email soalan.. dia akan jawab dengan jaminan TIADA BAYARAN DIKENAKAN wakaka!!!)

Serius je Kak Yati menjawab soalan heheh!

Lepas itu apa lagi... makan time lar..! Bihun, satay, nasi impit dan buah-buahan...Kesian Su dua kali kena bancuh air oren sebab ada naga-naga yang kuat minum heheh... (kami lah tuh)


khusyuknya!!!

Tak sangka saya, rupanya Kak Yati dan Su ada surprise untuk saya, jeng3... blueberry cheese cake! Sebenarnya saya tak biasa sambut hari lahir. Paling tidak pun cuma kawan-kawan dan suami (tupun saya yang ingatkan dia huh!) yang ucapkan. Kata Kak Yati, dia dan kakak-kakaknya pun tak sambut tapi kalau masuk 40 mesti sambut heheh! Life begins at 40 la katakan! Patutlah... pagi-pagi morning hari Isnin Kak Yati tanya birthday yang ke berapa! (kata Milah, awat besar sangat nombor 40 tuh? heheh... ingatan supaya tak lupa... akak dah tua!)

blueberry cheese cake...yummy!

Saya sangat terharu, gembira dan malu pun ada...heheh! Gembira sebab dapat bertemu mata dengan 3 novelis yang saya suka. Masih teringat buku pertama Kak Yati yang saya baca..Hati Seorang Wanita. Begitu juga novel pertama Lily yang saya baca - Moga Engkau Mengerti dan novel Che Rose - Cinta Mekar di Hati. Siapa sangka akhirnya saya diizinkan oleh-Nya bersua dengan mereka bertiga (walaupun saya pernah jumpa Lily sebelum ini tapi tak berkesempatan bersapa dan Che Rose pula semalam malu-malu kucing..tapi dia janji lepas ni kasi pecahhhh!!! hahaha). Sayang tak dapat jumpa Qaisara. Tapi kata Kak Yati kalau ada Qaisara, nanti tak boleh nak buat apa!

Sewaktu hampir pulang, saya dihulurkan lagi sebuah beg kertas oleh Kak Yati...tak cukup dengan makan-makan, kek dan novel SJ dan AAK, Kak Yati menghadiahkan saya sebuah hand bag yang cantik!!! Adusss! Tak terkata saya! Rasanya inilah birthday saya yang paling bermakna - dapat kek, ada orang buat jamuan, dapat hadiah dan yang paling bermakna saya dapat jumpa penulis-penulis novel kesayangan saya (biarpun tarikh lahir saya sebenarnya 11 APRIL).


Inilah buah tangan untuk saya... terharunya!!!

Saya sungguh bersyukur kerana di pertemuan semalam juga, saya ditiupkan semangat oleh ketiga-tiga mereka untuk menghasilkan novel saya sendiri. Hmm... rasanya semangat tu dah ada, tapi bila akan berhasil...macam tajuk novel Che Rose TLT, Tuhan Lebih Tahu.

Che Rose - serius kemain!

Doa saya semoga Kak Yati, Lily, Che Rose dan Su sentiasa dirahmati Allah. Terima kasih atas layanan mesra dan surprise untuk saya. Semoga kita dapat berjumpa lagi!

Lily dengan AAK

15 comments:

Jamilah Aini Mohd Rafiei said...

jeleznyerrrrrr................

NIk Fauziah Nik Hussin said...

Hahahaha!!!
Well..., alah takyah jelez, nanti kita belanja awak plak ek

dhan said...

jelesnya.....
dahlah dapat jumpa sume2 yang sy suke...
ni yg xsabo nak dptkan AAK huwaa....

wanupeh said...

salam pn. nik fauziah nik hussin...

wah2...seronoknya...makan2...
^__^

Rose Harissa said...

weee... cam iya-iya yang baju merah tu diinterbiu... hahahaha...
wokay kak nik... pasni saya kasik pecah! hehehe...
semalam bagi chance kat kak lily... ari kegembiraan dia kuar novel baru... hehe

Happy Besday kak Nik!

Unknown said...

happy birthday kaknik! waduh... bestnya hadiah yang kaknik dapat tu.

ain said...

seronoknya dpt jumpa kak NB & the gang. saya suka novel2 kak NB. Kak Nik pun nak menulis ye. Nanti klu dh kuar buku, let me know okay.

p/s...Happy 40th bday. Semoga akak panjang umur, murah rezeki, dirahmati dunia akhirat dan stay beautiful always!!!!!

NIk Fauziah Nik Hussin said...

salam dhan... sabo dhan sabo..pesta buku just round the corner..bak kat dhan, nnti tkde alasan lak jmpa lily har har har!

wan... kemain lagi sebut nama den penuh2... mmg best kalau pasal makan.. nnti jumpa yer masa pesta buku

che rose.. pecah jangan tak pecah! doakan akan terhasil jugak satu novel..actually tengah duk susun2 dlm kepala citer yang kita sembang semlm tuh!

kakcik... mmg best dapat hadiah.. Tuhan je yang tahu.

ain..doakan impian tu jadi kenyataan. terima kasih atas doa ikhlas ain...stay jangan tak stay.. tapi beatiful tu... tak pasti hahahah!

ibujunes said...

salam nik...
swonoknya nik...
suka3x ada makan2, ada hadiah2, best3x sesangat...
namapak friendly sumenya walaupun sumenya dah punya nama yang besar dipersada penulisan...
dan vat nik kalo dah kluar nvl tu jgn lupa inform kat ibujunes...
nak jadi owg pertama milikinya bleh gitu???
hehehe....
ALL THE BEST 2 U DEAR...(^_^)

NIk Fauziah Nik Hussin said...

salam ibujunes,
mmg seronok jmpa ngan dorang..lenguh pipi asyik ketawa je..
doakan semoga ia bukan angan mat jenin je..

Hamba Allah said...

nik, best yer kengkawan ngan penulis, akak minat gak nk tulis novel...tp selalu jadi UFO(unfinished...).he..he..tak penah baca lagi tulisan diaowg, boleh mula beli dan baca. Ehh... Ramli Awang Murshid tak kenai ka.
Anyway hepi beirthday noo..umur kita tak banyak beza tu.

Unknown said...

salam kaknik..

selamat hari tu.. jeles saya tengok kek keju tu pertama kali di blog kakyati... bertambah jeles bila masuk sini, dpt handbag & novel2 lagi... huhuuu.. nak jugak!! :P

NIk Fauziah Nik Hussin said...

salam kak mawar..
nik mmg suka buku2 dorang...Ramlee Awang Murshid kami pernah cuba dpt kan dia tp dia bz..nik ada gak buku2 dia.. hmm..mmg tu lar masalah nik pun buat half way pastu kantoi..!haha.

salam kakyong..
rezeki akak heheh! jangan jelez nnti kita gi makan kek keju sama2 ek?

najwa arifah said...

ehhh...
ade org promote birthday sendiri....hahaha...
takpe lambat lagi kn bday cuyah...
happy becoming birthday...sweet 40...(sweet ke?)hehehe...

NIk Fauziah Nik Hussin said...

salam pah..
ni blog cuyah.. well tak salah lar promote diri sendiri kan???hehehe
well always sweet ma!! Kita2 kan keluarga kilang gula hahahaha
btw esk lar 11 april apalar ipah nih..