RSS

Tuesday, March 29, 2011

Klinik gigi

Pagi semalam, dalam bersiap-siap nak ke ofis dan kejutkan Efa ke tadika, tiba-tiba dapat panggilan daripada Zaidi, student final year dentistry UKM. Dia tanya free tak pagi ni, sebab nak mintak tolong 'pinjamkan' Efa jadi patient dia. Kebetulan dia memerlukan pesakit kanak-kanak dan patient yang sepatutnya ada appointment dengannya tiba-tiba menarik diri.

Fakulti pergigian UKM sememangnya menyediakan khidmat pergigian kepada masyakarat di sekitar KL. Setiap Isnin hingga Jumaat, 8-10 am.

Memang Zaidi pernah memberitahu saya, kalau ingin mendapatkan khidmat rawatan pergigian dengan student dentistry, bolehlah berkunjung ke situ. Tapi disebabkan kesibukan, saya pun hampir terlupa mengenainya.

Lalu pagi semalam, saya 'pontengkan' Efa dari sekolahnya. Oleh sebab diberitahu agak lewat, pukul 9 am, barulah saya tiba di sana.

Tak banyak yang dapat dibuat dalam masa sejam, tetapi banyak informasi yang diperolehi. Penjagaan gigi untuk si kecil, buat x-ray untuk melihat sturuktur gigi kekal Efa dan bentuk rawatan yang boleh dibuat. Efa cukup suka apabila diberitahu oleh 'doktor giginya' yang gigi hitamnya boleh diputihkan semula.. tp Dr kata, kena datang semula sebab masa tak cukup!.

Layan gambar si Efa...

posing sebelum mula...

Efa and Dr. Zaidi

Zaidi dan Yeo - at work

4 comments:

Ain Mardhiah said...

bagusnya iman tak takut dentist... siap bergaya pakai spek lagi. hehe

NIk Fauziah Nik Hussin said...

ainul..tu efa..hehehe spek tu dorang bg unt elak silau.

Shima Awang said...

x takut dia erk.. kalu sy dulu masa kecik2 dah lari sebatu takut kat doktor gigi.. hahaha

NIk Fauziah Nik Hussin said...

alhamdulillah..dia yg mintak nak jumpa dentist