RSS

Wednesday, March 2, 2011

Just to share...


Sekadar nak berkongsi dengan semua sahabat. Majalah Muslimah terbaru sudah boleh didapati di pasaran. Covernya Nur Heliza Helmi atau Heliza. Seperti biasa, ruangan citra wajah atau cover Muslimah, saya yang 'mengerjakannya.' Sebab...staf yang lain part timer..so bila appointment dalam waktu pejabat, masing-masing surrender lah.

Bertemu muka dengan cover girl Muslimah bulan Mac ini, pandangan pertama saya - beliau kelihatan serius. Tapi siapa sangka, Heliza seorang sangat lucu. Sepanjang sesi temubual tak kering gusi dengan lawak selambanya. Tergelak saya apabila mendengar komennya... "saya memang selalu masuk pertandingan menyanyi dan selalu kalah"..

Biarpun orangnya kelihatan kecik comey.. tapi awas, jangan tak tau..Heliza ini ada tali pinggang hitam dalam taekwondo, so jangan berani nak rapat-rapat takut ada yg kena lipat!.

Apa yang dapat saya simpulkan Heliza seorang anak gadis yang sopan dan berwawasan. Tidak hairanlah, jika dia begitu berani mengambil langkah membuka perniagaan sendiri biarpun waktu itu dia masih lagi berada di semester akhir pengajian.

Seperkara lagi yang dapat saya perhatikan, sepanjang berbual dengan beliau, tak putus keluar dari mulutnya tentang penghargaannya kepada kedua ibu bapanya. Malah apa yang diusahakannya hari ini sebagai langkah persediaan untuk ayahnya selepas pencen dan untuk adik-adiknya.

Melihat kesungguhannya, tak mustahil hasratnya untuk menjadi seorang pakar motivasi akan tercapai. Kata Heliza dia ingin tampil seperti idolanya Ustazah Dato' Siti Norba'yah Mahmud dan Dato' Dr Fadhilah Kamsah.

0 comments: